-
ชื่อเรื่องภาษาไทยการพัฒนาการสื่อสารเพื่อการขายของบุคลากร บริษัทตุนกะตังเบสท์เซ็นเตอร์โดยพุทธสันติวิธี
- ชื่อเรื่องภาษาอังกฤษThe Development of Sales Communication for the personnel in Tunkatang Best Center Co., Ltd., by Buddhist Peace Means
- ผู้วิจัยนางสาวพิมพ์ชญา บุญญชนะ
- ที่ปรึกษา 1พระธรรมวัชรบัณฑิต, ศ. ดร.
- ที่ปรึกษา 2พระปราโมทย์ วาทโกวิโท, ดร.
- วันสำเร็จการศึกษา24/05/2023
- ส่วนงานจัดการศึกษา:
- ชื่อปริญญาพุทธศาสตรดุษฎีบัณฑิต (พธ.ด.)
- ระดับปริญญาปริญญาเอก
- สาขาวิชาสันติศึกษา
- URI http://e-thesis.iteam.co.th/thesis/5266
- ปรากฏในหมวดหมู่ดุษฎีนิพนธ์
- ดาวน์โหลด 15
- จำนวนผู้เข้าชม 27
บทคัดย่อภาษาไทย
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 3 ประการ 1) เพื่อศึกษาวิเคราะห์สภาพปัญหา บริบท ความจำเป็น และแนวคิดทฤษฎีพัฒนาการสื่อสารเพื่อการขายตามศาสตร์สมัยใหม่ 2) เพื่อศึกษาวิเคราะห์หลักพุทธสันติวิธีที่เอื้อต่อการพัฒนาการสื่อสารเพื่อการขายของบุคลากร 3) เพื่อพัฒนาและนำเสนอการสื่อสารเพื่อการขายของบุคลากรบริษัทตุนกะตังเบสท์เซ็นเตอร์โดยพุทธสันติวิธี เป็นการวิจัยและพัฒนา (R&D) ตามกรอบของอริยสัจโมเดลตามแนวทางของบันได 9 ขั้น
ผลการวิจัยพบว่า
1) สภาพปัญหาของการสื่อสารการขายของบุคลากรบริษัทตุนกะตังเบสท์เซ็นเตอร์ พบว่า 1) บุคลากรยังขาดเทคนิควิธีการสื่อสารที่เหมาะสมกับลูกค้า 2) บุคลากรขาดกระบวนการเทคนิคการขายอย่างมืออาชีพ 3) บุคลากรขาดการวิเคราะห์ลูกค้าและการบริการที่ดี 4) บุคลากรยังไม่มีแนวทางในการสื่อสารเพื่อการขายแบบพุทธสันติวิธี จึงมีความจำเป็นต่อการพัฒนาการสื่อสารเพื่อการขายสำหรับบุคลากรเพราะเป็นสภาพปัญหา มีการเปลี่ยนแปลงของสังคม โดยอาศัยแนวคิดทฤษฎีเกี่ยวกับการการสื่อสาร การขาย และสันติวิธี เข้ามาสนับสนุนการพัฒนา
2) หลักพุทธสันติวิธีที่เอื้อต่อกระบวนการพัฒนาการสื่อสารเพื่อการขายของบุคลากรบริษัทตุนกะตังเบสท์เซ็นเตอร์โดยพุทธสันติวิธี พบว่า หลักสังคหวัตถุธรรมเป็นหลักพุทธสันติวิธีในการขาย ประกอบด้วย แบ่งปันข้อมูล (ทาน) สื่อสารสันติ (ปิยวาจา) สงเคราะห์บริการ (อัตถจริยา) วางตนต้นแบบ (สมานัตตตา) โดยมีหลักกัลยาณมิตรเป็นหลักสนับสนุนให้การสื่อสารเพื่อการขายมีความสมบูรณ์ยิ่งขึ้น
3) การพัฒนาการสื่อสารเพื่อการขายของบุคลากรบริษัทตุนกะตังเบสท์เซ็นเตอร์โดยพุทธสันติวิธีมุ่งพัฒนา 2 มิติบูรณาการ ประกอบด้วย มิติทางโลก 1) ผู้ขาย 2)ข้อมูลการขาย 3)ช่องทางและวิธีการขาย 4)ลูกค้าซื้อ 5)เกิดสันติสุข และมิติทางพุทธสันติวิธี 1)แบ่งปัน 2)สื่อสารสันติ 3)สงเคราะห์บริการ 4)วางตนต้นแบบ 5)ประสานสัมพันธ์เครือข่าย นำเสนอโมเดลการพัฒนา S C S I P T Model ประกอบด้วย 1) S (Sales) พัฒนาด้านการเป็นนักขาย 2) C Comnunication พัฒนาด้านการสื่อสาร 3) S Service พัฒนาด้านการบริการ 4) I Inner Peace พัฒนาด้านสันติภายใน 5) P Peaceful Means พัฒนาด้านพุทธสันติวิธี 6) T Team Work พัฒนาด้านการทำงานเป็นทีม
บทคัดย่อภาษาอังกฤษ
These are the main purposes of this research; 1) to study and analyze problems, contexts, necessities, and theoretical concepts of communication development for sales according to modern science; 2) to study and analyze Buddhist peaceful methods conducive to the development of sales communication among personnel.; 3) to develop and present communications for sales of personnel of Tunkatang Best Center Co., Ltd., by Buddhist peace means, this is a research and development (R&D) following the framework of the nine stages ladder research method was applied to this research.
The research results were found that:
1. 1) Problems of sales communication of Tunkatang Best Center Co., Ltd., personnel found that; 1) Personnel still lack techniques and methods of communicating appropriately with customers; 2) Personnel lack professional sales techniques; 3) Personnel lack customer analysis and good service; 4) Personnel does not have a way to communicate for sales according to Buddhist peace means, however, it is necessary to develop sales communication for personnel due to social change problems and this will based on the theoretical concepts of sales communication, and Buddhist peace means to support the development.
2. The principles of Buddhist peaceful means that facilitate the development process of communication for sales of personnel of Tunkatang Best Center Co., Ltd., by Buddhist peaceful means was found that the Sangaha-vatthu 4 (Four Principles of Service) is a principle of Buddhist peaceful means in support of sales, as follows; 1) Sharing Information (Dāna); 2) Peace Communicating (Piyavājā); 3) Charitable of Service (Atthacariyā); 4) Be a good role model (Samānattatā) in according with the principle of noble friends as the main support for more complete sales communications.
3. The development of communications for sales of personnel of Tunkatang Best Center Co., Ltd., by Buddhist peace means that aim to develop two integrated dimensions, consisting of firstly, worldly dimension; 1) Seller; 2) Sales Information; 3) Sales channels and methods; 4) Customers purchases; 5) peace; and secondly dimensions as the Buddhist peaceful means; 1) Share; 2) Peace Communication; 3) Welfare services; 4) Set yourself as a role model; 5) Coordinate network relations and presented the S C S I P T Development Model which consists of; 1) S (Sales) Salesperson Development; 2) C Communication Development; 3) S Service Development; 4) I Inner Peace Development; 5) P Peaceful Means Development; 6) T Team Work Development.
รายการไฟล์
ชื่อ | ไฟล์ | ขนาด | ประเภทไฟล์ | ดาวน์โหลด | วันที่ทำรายการ | |
---|---|---|---|---|---|---|
6301105044 | 6301105044 | 17.27 MiB | 15 | 5 มิ.ย. 2566 เวลา 17:55 น. | ดาวน์โหลด |